קורס נאמני עזרה ראשונה בהיקף 22 שעות

קורס נאמני עזרה ראשונה

חוק הפיקוח על מעונות בישראל נחקק בשנת 2018 במטרה לפקח על המעונות, בין היתר בתחום הבטיחות, קיום תנאי החוק הם הכרחיים להפעלת מעון יום. אחד מתנאי החוק קובע כי על צוות המעון לעבור קורס נאמני עזרה ראשונה והחייאה. כי ידע בעזרה ראשונה מציל חיים פשוטו כמשמעו, בעיקר בסביבה של פעוטות. על פי החוק הנ”ל מפעילי המעונות צריכים להוכיח ולהצהיר על סיום קורס עזרה ראשונה כתנאי הכרחי לאישור להפעלת מעון / פעוטון. היתרון הנוסף של הקורס הוא השלווה של ההורים כאשר הם שולחים בבוקר את ילדיהם למעון. בקורס לומדים הן את החלק העיוני והן את החלק המעשי-פרקטי.

מה לומדים בקורס?

כל מי שמסיים את הקורס יודע לטפל בכל מצב קריטי שלא יקרה. חניכי הקורס לומדים לא רק את החומר אלא גם מתרגלים המון כדי שיהיו מורגלים ומוכנים לכל אירוע. הם ילמדו שימוש בדיפיברלטור, טיפול בחנק ובמצבי חירום שונים, כמו גם הרעלות מבליעת חומרים רעילים, חבישות, החייאה ועוד.בקורס נלמדים נושאים רבים נוספים: פגיעה מבעל חי, כוויות, מכות חום, פרכוסים, פציעות בראש ובכל חלקי הגוף, אפילפסיה, אסטמה, טביעה, התחשמלות, שברים ועוד. כל החומר הנלמד הוא בהדגמה של מקרים המצויים בין כותלי הגן. בסוף הקורס מתקיים מבחן מותאם לדרישות החוק, עוברי המבחן וכל דרישות הקורס יקבלו את התעודה המוכרת.

לימוד אינטואיטיבי:

הידע המורחב שמקבלים הגננות ושאר אנשי צוות הגן הוא ידע שמכין אותם לכל התרחשות ולכל אסון, ומאפשר להם להעניק עזרה ראשונית אף לפציעות חמורות עד להגעת צוות רפואי מתקדם. הידע המקצועי שמועבר בקורס הוא ידע חשוב לא רק לגננות, אלא לכל הורה לילדים, ובכלל כל אדם ואדם שעלול להיתקל במקרי חירום.
וכפי שכבר אמרנו, המוטו שלנו הוא תרגול ועוד תרגול, רק כך הידע יהיה שימושי בעת אירוע חירום. חשיפה לחומר ללא תרגול אינה תורמת כלום, מקסימום היא תהייה במודעות, אך השימוש בה בפועל מתאפשר רק לאחר תרגול אינטנסיבי של החומר העיוני, ולהעביר לשפת המעשה ושיישב באינטואיציה של כל מתלמד.
זאת ועוד, כדי להטמיע את החומר אנו משתמשים בשילוב מנצח של העברת החומר ב’תשלובת של ארטילריה’, הכוללת העברת שיעור פרונטלי, חומר כתוב על מצגת ותרגול מעשי, כך שגם בעלי קשיי קשב וריכוז מקבלים בסוף את החומר בצורה המיטבית. כי כשהצלת חיים הוא המוטיב המרכזי לא מתפשרים. אנו מסייעים לאלה שבאים ורוצים ללמוד למלא את השליחות שלהם באופן המושלם ביותר.

ליווי מקצועי והתאמה לדרישות המשרדים:

לקורס יש ליווי מקצועי של רופאה, ואנו מתאימים את החומר באופן שוטף לדרישות משרד הבריאות, משרד החינוך, משרד העבודה והרווחה ועוד – ככל הנדרש. בין הדרישות יש את הדרישות המיוחדות לצוות המעון המחייב גם את המנהלת וגם את כל הצוות המקצועי לעבור קורס נאמני עזרה ראשונה הכולל 22 שעות, ולאחר כל שנתיים קורס ריענון של 8 שעות. כדי לקבל אישור להפעלת המעון, די להביא אישור על כך שאחת משלוש מתוך הצוות עברו את ההכשרה, ולהתחייב כי בהמשך יעברו גם שאר חברי צוות המעון את ההשתלמות בעזרה הראשונה. וכמו כן, מי שעברה קורס אך עברו שנתיים מאז, נדרשת לעבור כעת קורס ריענון. האמת, גם לולא הקורס היינו מעדיפים להפקיד את ילדינו לנתח נכבד משעות היום, אצל גננת בעלת ידע והכשרה מקצועית בתחום העזרה הראשונה. קל לנחש כי גם הגננות חשות יותר בטוח כאשר הן יודעות כי בעת הצורך הן יכולות להגיש עזרה קריטית ולהציל חייו של פעוט שנמצא בסכנת חיים. ולמעשה כל אדם, הורה, סבא או סבתא וכל מי שיוצא לו להיות בסביבה של ילדים, גם אם הוא אדם זהיר שמקפיד על כל חוקי וכללי הבריאות, וגם אם הוא מקפיד על כל חוקי התחבורה, ילדים הם עם בלתי צפוי ולא תמיד הם שוקלים את מעשיהם לפני שהם פועלים. הפתרון לחוסר הוודאות הוא: השתלמות בעזרה ראשונה.

גם באזורים בטוחים צריך לדעת איך לפעול:

חנק מבליעת גוף זר, מעידה ממקום גבוה, נשיכה של בעל חי, תגובה אלרגית למוצרי מזון שונים. הרשימה מוכרת לכם? אם אתם מכירים ילדים התשובה היא חיובית, לפחות לגבי חלק מהרשימה. המכנה המשותף שלהם הוא שהם מתרחשים גם באזורים בטוחים. בוגרי קורס נאמני עזרה ראשונה יידעו מה ואיך לפעול במצבים אלו, יידעו איך לזהות סימפטומים, איך לבצע הנשמה וכו’ עד להגעת צוות חירום רפואי. לאחר כל שנתיים הם יצטרכו רק לרענן את הדברים ויש להם ערך מוסף ל’חיים’. הריענון מתמקד בהגשת עזרה ראשונה לתינוקות וילדים, כאשר גם בקורס זה שמים דגש על התרגולים המעשיים. בקורס ריענון עזרה ראשונה שלנו לומדים ומרעננים גם כיצד לטפל במחלות שונות כמו: אסטמה, אפילפסיה, טרשת ועוד. וכן הוצאת גוף זר, טיפול בטראומה קינטית קהה וחודרת, פגיעה בשלד ובעמוד השדרה, ולבסוף מועבר תגבור בנושאים ספציפיים על פי דרישות הצוות החינוכי ועל פי פגיעות שכיחות בקרב פעוטות ותינוקות. בסוף הקורס המורחב עוברים המתלמדים מבחן מעשי ועיוני, העוברים בהצלחה מקבלים תעודת סיום קורס נאמני עזרה ראשונה. ובסיום קורס הריענון יקבלו בוגרות הקורס תעודת סיום קורס ריענון עזרה ראשונה.

להלן תוכנית הלימודים קורס נאמני עזרה ראשונה:

נושא לימוד פירוט
מבוא הקורס
  1. עזרה ראשונה ומטרתה.
  2. סמכויות מע”ר – המותר והאסור בעת הגשת עזרה ראשונה.
בסיס תורת האנטומיה עקרונות במבנה הגוף ותהליך אורח החיים.
מערכות משולש החיים – אנטומיה ופיזיולוגיה פירוט התהליך והמבנה של כל המערכות החיוניות בגוף:

  1. סירקולציית הלב וכלי הדם.
  2. מערכת העצבים.
  3. מערכת הנשימה.
מצב חירום מצבי חירום וההשלכות המעשיות על מגיש העזרה הראשונה.
BLS  לטיפול החייאה בסיסי סכמת שלבי ההחייאה לעזרה ראשונית קריטית להצלת חיים.
סכמת החייאה CPR
  1. יעדים בהחייאת מבוגרים.
  2. יעדים בהחייאת תינוקות וילדים.
  3. יעדים בהחייאת פעוטות ויילודים.
  4. החייאת מבוגרים – תיאוריה ומעשי.
  5. החייאת תינוקות וילדים – תיאוריה ומעשי.
  6. החייאת פעוטות ויילודים – תיאוריה ומעשי.
  7.  שימוש בדפיברילטור – תיאוריה ומעשי.
מחלות – מבוא
  1. הגדרת המונח מחלה.
  2.  הגשת עזרה ראשונית לחולים הנקלעים למצב חירום.
מחלות לב וכלי הדם
  1.  אוטם בשריר הלב / התקף לב
  2. טרשת עורקים.
  3. סוכרת.
מצבי חירום ומחלות במערכת הנשימה
  1. היפרוונטילציה.
  2. אסטמה / COPD.
מצבי חירום ומחלות במערכת העצבים
  1. אפילפסיה.
  2. אירוע מוחי (שבץ / Stroke).
  3. עילפון.
  4. איבוד הכרה בדרגות שונות.
  5.  זיהוי וטיפול ראשוני לפגיעה במערכת העצבים (משולש קושינג).
חנק מגוף זר הגשת עזרה ראשונה באירוע חנק – הוצאת גוף זר.
קינמטיקה של הגוף בטראומה
  1. כיצד פועל מנגנון הפגיעה הטראומתית.
  2. במצבי קיצון- רעידות אדמה(פגיעות הדף ומעיכה)
סכמת PHTLS – טיפול בפצוע יחיד הגשת עזרה ראשונית לנפגע טראומה יחיד.
עמוד שדרה – פגיעות ופציעות
  1. הנעת הנפגע לצורך פינוי וטיפול.
  2. קיבוע הנפגע.
מערכת השלד – פגיעות ופציעות שברים, פריקות, סדקים ונקעים.
מצבי הלם בפגיעה טראומתית
  1. הגדרת המונח הלם.
  2. הלם המורגי / היפוולמי.
  3. הגשת עזרה ראשונית לפגוע הלם.
  4. תגובה אלרגית – שימוש במזרק אפיפן.
הרעלות עזרה ראשונה לנפגע מבליעת חומרים רעילים.
פגיעה מבעלי חיים ארסיים עזרה ראשונה לנפגע מבעלי חיים ארסיים.
פגיעות תלייה הכרת מגוון הפגיעות הנוצרות מתלייה, והגשת עזרה ראשונה לנפגע תלייה.
טראומה – מבוא
  1. הגדרת המונח.
  2. השוני בין הגשת עזרה ראשונה לחולה לבין הגשת עזרה ראשונה לנפגע טראומה.
  3. סמכויות מגיש עזרה ראשונה (מע”ר) – האסור והמותר בטיפול בנפגעי טראומה.
  4. אבחנה בין טראומה תרמית (כתוצאה מחום / קור קיצוניים) לטראומה קינטית (תנועה במרחב).
טראומה קינטית
  1. עזרה ראשונה לנפגע טראומה במרחב כתוצאה מפגיעה של גוף חיצוני בתנועה.
  2.  טראומה חודרת (כגון ירי, דקירה וכדומה)
פגיעה מטביעה עזרה ראשונה והנשמה לאחר טביעה.
תגבור בתחומי עניין הוספת שיעורים פרקטיים בתחומי עניין המצויים במקצוע ובתפקיד הספציפי.
משוב הוראתי פידבק לבדיקת איכות העברת הקורס, ברמת ההדרכה, תכני הלימוד ואמצעי ההמחשה והתרגול.
מבחן עיוני מסכם מבדק עיוני על הנושאים שנלמדו. החייאה, סוגי הפגיעות והגשת עזרה ראשונה וכו’.
מבחן מעשי מסכם מבדק מעשי על הנושאים שנלמדו. החייאה, סוגי הפגיעות והגשת עזרה ראשונה וכו’.

לפרטים נוספים ולתיאום הדרכה ניתן לפנות למרכז ההדרכה: 03-6700971

Call Now Button
נגישות
Open chat
צריכים עזרה?