כשנתיים ממועד השלמת קורס העזרה הראשונה, ובאופן קבוע גם לאחר מכן, מחויבים מדריכי הספורט והכושר לחזור על חומרי הלימוד במסגרת רענון עזרה ראשונה למדריכי ספורט, שנמשך כשש שעות. דרישה זו נובעת מאופיה הייחודי של עבודת המדריך, בין אם אחראי על קבוצה של מתאמנים ובין אם על מתאמן יחיד במסגרת אימון אישי. עליו לזהות מצבי חירום רפואיים שונים, לרבות אסטמה, תעוקת חזה, אובדן הכרה וטיפול במגוון פציעות.קורס עזרה ראשונה, ובהמשך גם קורס רענון עזרה ראשונה, הם אלה שמעניקים למדריך הספורט את הידע הרב, את שעות התרגול הדרושות ואת הכלים להגיע לרגעי האמת ברמת מיומנות גבוהה מאוד. בתום הקורס תוענק תעודת סיום המוכרת על ידי משרדי הממשלה.
נושא לימוד | פירוט |
מבוא הקורס |
|
בסיס תורת האנטומיה | עקרונות במבנה הגוף ותהליך אורח החיים. |
מערכות משולש החיים – אנטומיה ופיזיולוגיה | פירוט התהליך והמבנה של כל המערכות החיוניות בגוף:
|
מצב חירום | מצבי חירום וההשלכות המעשיות על מגיש העזרה הראשונה. |
BLS לטיפול החייאה בסיסי | סכמת שלבי ההחייאה לעזרה ראשונית קריטית להצלת חיים. |
סכמת החייאה CPR |
|
מחלות – מבוא |
|
מחלות לב וכלי הדם |
|
מצבי חירום ומחלות במערכת הנשימה |
|
מצבי חירום ומחלות במערכת העצבים |
|
חנק מגוף זר | הגשת עזרה ראשונה באירוע חנק – הוצאת גוף זר. |
סכמת PHTLS – טיפול בפצוע יחיד | הגשת עזרה ראשונית לנפגע טראומה יחיד. |
מערכת השלד – פגיעות ופציעות | שברים, פריקות, סדקים ונקעים. |
תגובה אלרגית | תגובה אלרגית – שימוש במזרק אפיפן. |
הרעלות | עזרה ראשונה לנפגע מבליעת חומרים רעילים. |
פגיעה מבעלי חיים ארסיים | עזרה ראשונה לנפגע מבעלי חיים ארסיים. |
פגיעות תלייה | הכרת מגוון הפגיעות הנוצרות מתלייה, והגשת עזרה ראשונה לנפגע תלייה. |
טראומה – מבוא |
|
טראומה קינטית |
|
טראומה טרמית היקפית | עזרה ראשונה לפגיעה טרמית נקודתית, כגון כוויות, התחשמלות וכדומה. |
פגיעה מטביעה | עזרה ראשונה והנשמה לאחר טביעה. |
תגבור בתחומי עניין | הוספת שיעורים פרקטיים בתחומי עניין המצויים במקצוע ובתפקיד הספציפי. |
משוב הוראתי | פידבק לבדיקת איכות העברת הקורס, ברמת ההדרכה, תכני הלימוד ואמצעי ההמחשה והתרגול. |
מבחן עיוני מסכם | מבדק עיוני על הנושאים שנלמדו. החייאה, סוגי הפגיעות והגשת עזרה ראשונה וכו'. |
מבחן מעשי מסכם | מבדק מעשי על הנושאים שנלמדו. החייאה, הגשת עזרה ראשונה וכו'. |